Eco-Week (14-18 March)

Eco-Week (14-18 March)

See our student's proactive approach towards sustainability.

Week-long activities where students took initiative to practically learn about the importance of sustainability and came up with unique solutions for the school and its community in Paris 15th district.

We launched our eco week by educating our students about recycling through waste management. Students were asked to consciously discard plastic, food, cardboard, etc in the designated bins while keeping a track of how much single-use plastic each class uses.

The student body started an initiative to collect batteries to bring awareness about human impact on the environment and the reason our future generation must be sustainable from the get-go. Each student was asked to bring used batteries from their homes, including our families in this positive process. 

We are further working on reducing the use of plastic at ICS Paris through student, parent and community collaborations.

-----------------------------------------------------------

Durant une semaine, les élèves ont pris part à des activités leur permettant de comprendre l'importance de l'environnement, et ont proposé des solutions pour l'école et sa communauté.

Nous avons lancé notre semaine dédiée à l'environnement en sensibilisant nos élèves au recyclage par la gestion des déchets. Les élèves ont été invités à jeter consciemment le plastique, la nourriture, le carton, etc. dans les poubelles prévues à cet effet, tout en gardant une trace de la quantité de plastique à usage unique utilisée par chaque classe.

Ils ont également lancé une initiative de collecte de piles pour sensibiliser leurs camarades à l'impact de l'homme sur l'environnement et à la raison pour laquelle notre génération future doit être respectueuse. Il a été demandé à chaque élève d'apporter des piles usagées de chez lui, ce qui a permis d'inclure également nos familles dans ce processus positif. 

Nous travaillons enfin à la réduction de l'utilisation du plastique à ICS Paris grâce à la collaboration des élèves, des parents et de la communauté.